OBJEMi KNJIGO

Že tretje leto je na šoli potekala bralna akcija OBJEMi KNJIGO, v kateri je sodelovalo veliko učencev. Namen akcije je spodbuditi veselje do branja pri vseh učencih, saj branje različnih besedil vedno napolni glavo z novimi informacijami, za katere nikoli ne vemo, kdaj nam bodo prišle prav.

Učenci so po razredih izvajali različne dejavnosti:

V prvih razredih so učencem starši ali stari starši brali ali pripovedovali stare pravljice in pesmice. Učenci so jih ilustrirali in predstavili sošolcem. Nato pa so naredili tudi razstavo.

V drugih razredih so spoznali pravljico Povodni mož in deček ter zgodbo iz Kamnitega mosta Povodni mož v Poljanah. V 2. b so ustanovili tudi razredno pošto za pisemca in risbice drug drugemu. S tem so vadili pisanje in branje na prijeten način in tako krepili prijateljske vezi.

V tretjih razredih so podrobneje spoznali junaka Kekca, ki je nekatere tako pritegnil, da so si v knjižnici izposodili še druge knjige o njem. Brali so tudi zgodbo Moške igre in češpe s hrasta, raziskovali v smeri, kako so se igrali nekoč in naredili primerjavo z danes. Brskali so tudi po knjigah. Nekatere igre so se ohranile: med dvema, nogomet, tanc šola, zemljo krast. Pa rdeče češnje rada jem in ples Abraham ima sedem sinov. V naravi so poslušali zgodbe iz Kamnitega mosta… Nekateri učenci so pripravili obnove pripovedk in legend povezanih s posameznimi škofjeloškimi znamenitostmi. Drugi so v parih predstavili plakat ali zapis v zvezku znamenitosti kot je špitalska cerkev ali kašča. Da so to uspeli narediti, so posegali po različnih knjigah.

V četrtih razredih so v okviru dneva Zlate knjige ter uradnega začetka bralne značke otvorili začetek branja z Bevkovo zgodbo Peter Klepec. Večkrat izvajajo bralne minute s knjigami, ki jih učenci prinesejo od doma. Prav tako vodijo evidenco branja doma. V bralnem kotičku se zadržujejo, ko opravijo šolske naloge. Prebirali so tudi različne pesmi slovenskih pesnikov in se tudi sami preizkusili v pisanju. V prebiranju starih knjig so raziskovali način zdravljenja v preteklosti. Tudi branja v naravi ni manjkalo.

V petih razredih so mesec branja posvetili pravljicam H. C. Andersena. Vsak učenec je prebral vsaj eno in napisal njeno nadaljevanje po lastni zamisli. Pravljico so ilustrirali, v celoti so jim učiteljice prebrale pravljico Mala morska deklica. Ogledali so si tudi istoimenski Disnejev film.

Učenci so prav tako raziskovali in brali knjige povezane s trenutnimi epidemiološkimi razmerami v svetu. Svoja raziskovanja so  predstavili sošolcem in jih zapisali.

Pri pouku angleščine v petem razredu so prebirali naključne knjige v angleškem jeziku in izdelali prvi zapis za tujejezično bralno značko.

Na predmetni stopnji so v okviru slovenščine brali knjigo Igorja Karlovška Preživetje in knjige po izbiri iz zbirke Zvesti prijatelji avtorja Bogdana Novaka. O vsebinah so se pogovarjali, pisali pa so tudi svoja poustvarjalna besedila.

Branje nas spremlja ves čas. Velikokrat se tega ne zavedamo – napisi ob cesti, v trgovini, na avtobusni postaji, sms-i na naših pametnih telefonih ter zapisi na socialnih omrežjih. Nekatere raziskave kažejo, da beremo vedno več. Mogoče pa med počitnicami najdete čas za knjigo, za res dobro knjigo. Knjižnice jih imajo polno. Mogoče vas k temu spodbudi tudi prihajajoči praznik dan reformacije. Naj se tako akcija OBJEMi KNJIGO nadaljuje pri vas doma.

 

Zapisali: Mateja V. in Barbara T. (projekt Objem)

dav

Deli z ostalimi ...Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someoneShare on Google+
(Skupno 65 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost