OBJEMi KNJIGO 2021
OŠ Škofja Loka-Mesto je peto leto vključena v projekt OBJEM, ki dviguje raven bralne pismenosti po celotni vertikali. Na šoli z različnimi aktivnostmi skozi celo šolsko leto motiviramo za branje. Ena izmed njih je tudi akcija spodbujanja k branju OBJEMi KNJIGO, h kateri pristopi celotna šola. Tudi letos smo se povezali s Tednom evropske kulturne dediščine. Letošnje geslo je bilo Dober tek!
V 1. razredu so ob slikanici Mojiceje Podgoršek spoznavali spoštljivo ravnanje s hrano. Pogovarjali so se o lepoti lepega vedenja pri prehranjevanju. Obnovili so bonton prehranjevanja v učilnici in jedilnici.Učenci so pripovedovali svoje izkušnje od doma. Pripravili so jabolčni aromatični kompot in spekli palačinke. Učenci so samostojno slikovno ali besedno predstavili recepte.
2. razred je čajanko »začinil« s knjigo, in sicer so ob svečkah in čaju spoznali Piko Nogavičko na čajanki. Tudi tu so obnovili znanje kulturnega prehranjevanja. S pomočjo šolskega vrta in knjig o zeliščih so spoznali več vrst zelišč.
Učenci 3. razredov so zelišča spoznavali s pomočjo ogleda Kekca in Pehte. Za lažje mazanje marmelade pa so se naučili pesem Marmelada. Četrtošolci so obeležili začetek bralne značke, brali v bralnih kotičkih, pri bralnih minutah v šoli in doma. Prebrali so Pehar suhih hrušk in Leseno posodo in po zgodbah razvijali svojo domišljijo s poustvarjanjem. V 5. razredu so se slišale pravljice H.C. Andersena. Znane pravljice so poslušali, brali, zapisovali obnove in lastna nadaljevanja ter risali odlomke iz pravljic.
Pri angleščini so učenci 5. in 6. razreda pri pouku opravili angleško bralno značko. S pomočjo navodil so izdelali zapis o prebranem delu. Pri urah slovenščine so v 6. D razredu brali pravljice Mislice iz katerih so razbirali modrosti naših prednikov. Zapisali so svoje pravljice, ki so bile vezane na Škofjo Loko in reko Soro. V 7., 8 in 9. razredu so učitelji predmetnih področij vsebine povezali s knjigo. Tako so v 9. razredu pri zgodovini spregovorili o prehrani vojakov in civilnega prebivalstva v času 1. svetovne vojne. V podaljšanem bivanju so brali ljudske pravljice, se pogovarjali o prehranjevalnih navadah nekoč in danes ter zbirali stare recepte.
Učenci so ves čas spoznavali, da je knjiga odlična hrana, ki naj bo na jedilniku vsak dan. Zato dober tek, nato pa knjigo v roke.