2. MESTO NA NATEČAJU ZASTAVA DEŽELE DOMIŠLJIJE

Učenci naše šole so se z mentoricama Majo Reven in Petro Jerovšek udeležili natečaja založbe Beletrina in Balassijevega inštituta, ki skrbi za promocijo madžarske kulture, ter zasedli odlično 2. mesto v konkurenci 27 sodelujočih šol z vse Slovenije in zamejstva.

Učenci 7. in 8. razreda, ki so se natečaja udeležili, so najprej prebrali legendarno mladinsko delo Dečki Pavlove ulice, ki jo je napisal madžarski pisatelj Ferenc Molnár. Knjiga je namreč izšla v ponatisu pri založbi Beletrina. Ob pogovoru o vrednotah, ki jih knjiga prinaša, so se rojevale ideje o zastavi dežele Domišljije, v kateri se igrajo dečki. Tako je nastal nagrajeni likovni izdelek – zastava, ki v svojih simbolih kaže na pomen prijateljstva in sproščene igre nekoč in danes.

Nagrajenci so se 24. 11. 2018 udeležili Knjižnega sejma in si tam ogledali predstavo Časovno potovanje okoli placa, ki se je navdihovala ob Molnarjevi knjigi. Preizkusili so se tudi v starih igrah.

Spomladi bodo nagrajeni še z udeležbo na ustvarjalnih delavnicah Balassijevega inštituta.

Vsem udeležencem iskreno čestitamo!

Petra Jerovšek

Zastava dežele domišljije – razlaga simbolov

Naša zastava ima dve plati.

Na prvi strani smo uporabili materiale, ki predstavljajo določene predmete, pojme ali prostore iz Molnárjeve knjige Dečki Pavlove ulice.

Za barvi zastave smo izbrali rdečo in zeleno, saj nas spominjata na zastavo dečkov Pavlove ulice.

Osrednja diagonala oz. pot, ki seka zastavo, je naslovna Pavlova ulica. Sestavljena je iz kamenčkov, ki so tlakovali plac in poti, ki so vodile nanj. Otroci so se frnikulali, zato smo v zastavo vključili frnikule. Člani Društva KIT so z oken kradli svež steklarski kit. Tudi sami smo izvedli pravo iskalno akcijo, da smo našli ta starinski material. Uporabili smo ga za obrobo poti.

Pomemben del zastave so dečki; po enega izmed njih je izdelal vsak izmed učencev. Oblikovani so iz odpadnih koščkov lesa. Ta material smo izbrali, ker so bile na placu zložene skladovnice lesa. Na njem je bila tudi žaga, zato si predstavljamo, da je bilo tam veliko odpadnega lesa. Dečki v knjigi so bili povezani, delovali so za skupni cilj, njihova pravila so bila jasna in pravična. Njihove vrednote so bile pogum, čast in seveda prijateljstvo. Naši leseni dečki se igrajo na ulici in simbolizirajo prijateljstvo, ki smo ga začutili med njimi.

Druga stran zastave je sodobna, odločili smo se za črno-bele odtenke. Na njej so fotografije, na katerih je predstavljen prosti čas, kot ga mladi preživljamo danes. Fotografije smo posneli sodelujoči učenci. To tudi sicer pogosto počnemo, saj fotografije objavljamo na družabnih omrežjih. Prikazujejo igre, moderne naprave, zunanje aktivnosti, igro z domačimi živalmi. Kot osrednji simbol, ki povezuje vse, pa smo oblikovali žogo. Ta žoga povezuje sodobni in pretekli svet otrok, sodobne in stare igre. Z žogo so se igrali dečki v knjigi in z njo se igramo še danes. Rdeče srajce in dečki Pavlove ulice pa so se borili za plac, ker so potrebovali prostor za žoganje.

Tudi danes se, kljub temu da imamo različne elektronske naprave, ob katerih preživljamo čas, še vedno odpravimo ven, se igramo različne igre, se zabavamo in družimo. Med igro otroci tkemo prijateljstvo in se učimo za življenje. Tudi v Škofji Loki imamo mestni plac, na katerem se igramo, lovimo, družimo, se zabavamo, na njem pa se lahko udeležujemo tudi različnih družabnih in kulturnih dogodkov.

Celotna zastava torej predstavlja povezavo med preteklim in današnjim časom.

Zapisali Hana Kolendo, Zarja Žakelj in Luka Lindav, učenci 7. razreda OŠ Škofja Loka – Mesto

 

(Skupno 750 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost